19 feb 2014

Carnevale!


14 februari stond hier niet in het teken van een commercieel liefdesfeest, maar wel van de opening van het carnaval! Rio Nice is namelijk erg bekend om zijn carnaval, dat dit jaar plaatsvindt van midden februari tot begin maart. Naar het schijnt komen er bijna één miljoen bezoekers, hoofdzakelijk toeristen, op af - althans dat heeft papa me toch gezegd. De Erasmusorganisatie hier had op die avond een get-together georganiseerd om samen naar de ‘openingsceremonie’ te gaan kijken. Helaas was er zodanig veel volk, dat we noodgedwongen tussen het volk naar de schermen moesten kijken, om er toch iets van te zien. Bummer! Gelukkig kwamen er na een kwartier enkele zitplaatsen vrij op de bovenste rijen van de tribune. Wij snel ernaartoe, zodat we toch nog een beetje van het spektakel konden genieten. De show op zich was leuk! Mister Gerard Depardieu himself was zelfs van de partij (Obelix uit de Asterix & Obelix films). De opening werd ingezet op ‘Work b*tch’ van Britney – of all songs. Wel funny om iedereen uit zijn dak te zien gaan :-). Praalwagens gingen voorbij en confetti werd in de lucht gegooid. Het feestje brak helemaal los toen het vuurwerk begon op ‘Hey Brother’ – want die plaat hadden we nog niet genoeg gehoord. 









Na de show hadden Steffi en ik nog een ‘petit creu’tje’ en zijn we churros gaan eten (soort langwerpige oliebollen). Natuurlijk moest den dezen hier weer één hebben met Nutella. Om een lang verhaal kort te maken: ik eindigde met bloemsuiker op mijn jas en choco op mijn sjaal, portefeuille en vingers. Sommige mensen zijn ook lomp geboren hé.

Steffi et moi à Checkpoint

Er stond nog een afterparty op het programma in Checkpoint (hetzelfde café van de vorige post). Daar heb ik nog kennisgemaakt met een Duitse en een Antwerpenaar! De dansvloer stroomde vol met Erasmussers (er waren er overgekomen uit Lyon) en de dj speelde nog eens dezelfde Bulgaarse platen af van de vorige keer. Het was een typisch Erasmusfeestje, vol met bezwete buitenlanders. Such fun! Nee, ik vond het eigenlijk best wel plezant :-)

En nu moet ik gaan, want mijn gordijn is hier plots naar beneden gevallen! Somebody help please?

A la prochaine!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten