14 feb 2014

Erasmus & all his friends

Een van de redenen waarom ik op Erasmus ging, was om allerlei internationale mensen te leren kennen. Zoals ik al zei is het pover gesteld met het aantal Erasmusstudenten op mijn school, maar gelukkig zijn er nog de (vele) evenementen die worden georganiseerd voor deze groep studenten.

Het begon allemaal vorige week donderdag op de ESN Welcome Day (Erasmus Social Network), een kennismakingsdag (eerder avond) voor internationale studenten die in Nice studeren. De eerste contacten met de andere Erasmussers verliep wat stroef ("help, wat moet ik er tegen zeggen??"), maar na een tijdje geraakten we toch aan de praat. Uiteindelijk heb ik die avond gesproken met Italianen, Duitsers, Canadezen, Kroaten, Polen, Tsjechen, Roemenen en een Turk. Ook hebben we nog kennisgemaakt met enkele Belgen. Het grappigste gesprek was met twee Filipijnen, die hier al zijn sinds september. Toen ik hen vroeg wat ze al allemaal hebben gedaan hier, was het antwoord: slapen. Blijkbaar zijn ze nog nooit (NOOIT) uitgeweest, omdat ze niet weten hoe ze zich moeten gedragen op een feestje. I kid you not. Gewoon dansen en iets drinken en alles komt goed, jongens!

Tijdens de kennismaking was er een gratis buffet voorzien (buffet betekende hier: chips, snoep en koude pizza) en daarna zijn we naar Checkpoint Pub geweest. Zo'n jongerencafé met een dansvloer in de kelder. Na enkele drankjes hebben we de beentjes even losgegooid op will.i.am.'s 'That Power' en J.Lo's 'Follow The Leader'. Toen we doorhadden dat het publiek toch iets te jong was en te marginale dansmoves had, besloten we de benen te nemen naar een andere club aan de haven: La Perle Club. Maar er was geen kat op de dansvloer en de laatste bus naar huis vertrok ook, dus hebben we het daar al snel voor bekeken gehouden. Best jammer eigenlijk, want naar het schijnt is daar nog een wild feestje losgebarsten.

Alle leden van ESN (ik sta in het midden achteraan)

Zaterdagavond zijn we iets gaan drinken met een paar Erasmussers, maar erg lang zijn we niet gebleven aangezien we zondagmorgen naar de sneeuw en de bergen vertrokken - nog een evenement georganiseerd door ESN. Nu moet je wel weten dat yours truly niet echt fan is van sneeuw (te koud! te nat! te gladdig!), maar dit was toch een unieke kans om de Alpen eens van dichtbij te zien (ik had enkel nog maar de Ardennen gezien en dat is best wel zielig). Het weer was goed, het uitzicht nog beter. De bedoeling van het evenement was om een hele dag te skiën, maar dat heb ik toch maar netjes aan mijn sneeuwlaarzen gelapt.
Zon + chillen + pizza = one happy Virginie.



Le me at Auron


Gans de week waren er evenementen gepland voor Erasmussers, omdat het de kennismakingsweek was. Maar aangezien ik bijna iedere dag les had om 8 (!) uur, ben ik enkel maar naar het evenement gegaan van donderdagavond (gisteren). Een speeddating, helemaal in de sfeer van Valentijn. Best wel gezellig!

verbroederen met Afrika

Magalie en Agnieszka (Poolse)



Funny fact van in de les vandaag: plots kwamen er vier jongens in smoking en één meisje onze klas binnen om aan twee klasgenoten een roos te geven, die ze gekregen hebben van hun aanbidder. Soms denk ik echt dat ik in High School Musical beland ben.


Happy fucking Valentine!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten