10 apr 2014

Drop like an Earthquake

Ik zal er niet om liegen: life's pretty great here. De weken vliegen voorbij en daarom post ik niet altijd even geregeld zoals ik zelf zou willen. Blame it on the good weather!

Bijna twee weken geleden kwamen mijn ouders, zus en broer op bezoek. Het was mijn eerste bezoek hier en ik keek er erg naar uit om ze terug te zien. Want ook al is het hier wel awesome, toch doet het deugd om nog even bij te praten met de mensen die je het best kennen. En nog eens alle roddels te horen uit Deerlijk. Het weekend vloog voorbij! Naast shoppen, shoppen en nog eens shoppen, hebben we ook het Parc du Château bezocht. Dit park ligt op een heuvel en geeft zo een prachtig zicht over de Promenade des Anglais langs de ene kant, en de haven van Nice langs de andere kant. Leuk om eens te bezoeken! 








En toen was het weer maandag en moest de familie terug naar België en ik terug naar school - mogen we ook niet vergeten hé. 

Nog een weetje: laatste maandagavond werd Nice eventjes opgeschrikt door een aardbeving. Geen grap! Met een frisco in de hand was ik naar de Franse variant van 'The Bachelor' aan het kijken (don't judge me), tot, tout à coup, mijn studio voor 5 seconden aan het beven was. Mijn frisco vloog bijna van zijn stokje. Blijkbaar had de aardbeving een kracht van 5.19 op de schaal van Richter. Ik wist geeneens dat dit hier voorkwam! Gelukkig was er nergens schade en vielen er geen gewonden - ik hield er enkel een lichte hoofdpijn aan over. De volgende dag zei mijn docente Frans dat dit een erg uitzonderlijk fenomeen was. Het was al 14 jaar geleden dat ze hier een aardbeving nog zo hadden gevoeld. Dat heb ik dus ook eventjes meegemaakt. Nu kan ik dus lekker stoefen op familiefeesten dat ik een aardbeving heb overleefd. Ha!

Bisous uit Nice
xxx

2 opmerkingen: